📜انشا توصیف شخصیت پدربزرگ

 

از موقعی که یادم می‌آید، محبت عمیقی نسبت به او در دلم احساس می‌کردم. او آرام و بامحبت بود. همیشه خوش لباس و مرتب بود و کت و شلوار و پیراهن با رنگ‌های روشن به تن می‌کرد. با آن که سن و سالی از او گذشته بود، هیچ وقت لباس چروک بر تن نمی‌کرد. این اواخر کمر درد او را اذیت می‌کرد و بنابراین عصای سبک در دست می‌گرفت و کمی خمیده راه می‌رفت. چند کلاه داشت که بنا بر رنگ کت و شلوارش آن‌ها را انتخاب می‌کرد و بر سر می‌گذاشت و موهای سرش را که بیشتر آن‌ها سفید شده بود، زیر آن پنهان می‌کرد


بینی گوشتی و سبیل‌های سفیدی داشت و هر وقت لبخند می‌زد، گوشه چشمش چروک می‌شد. چشم‌هایش ضعیف شده بود؛ اما هرگز علاقه ای به عینک زدن نداشت. این اواخر وقتی مرا برای بازی به پارک می‌برد، نور آفتاب چشم‌هایش را می‌زد. بنابراین دستمال تمیز سفید تا شده را از جیبش در می‌آورد و اشک چشم‌هایش را با آن تمیز می‌کرد. تجربه سالیان از او مردی قوی و باتجربه ساخته بود؛ اما برای ما که نوه‌هایش بودیم، همان پدر بزرگ صمیمی و مهربان بود که با دیدن ما لبخند به لب می‌آورد. دست‌های قوی اما لرزانی داشت و انگشتر یاقوت قدیمی با رکاب نقره ای آن را زینت می‌داد.


وقتی از حمام بیرون می‌آمد، پوستش از سفیدی برق می‌زد. حوله پالتویی خود را می‌پوشید و ساعتی زیر نور آفتاب می‌نشست و در این حالت موهای سفید سرش از همیشه درخشان‌تر بود و تازه متوجه می‌شدی در میان ابروهایش هم موی سفید کم ندارد. بدنش که خوب زیر آفتاب گرم می‌شد، آرام برمی‌خاست و همان طور خمیده به اتاق می‌رفت تا لباس بپوشد.


با آن که از بدن‌درد رنج می‌برد، هیچ‌گاه دردها و بیماری‌ها فرصت پیدا نکردند تا او را به یک آدم غرغرو و ناراحت تبدیل کنند. آرامشی در چهره و حرکاتش بود که باعث می‌شد هر کسی بتواند با او احساس راحتی کند. زندگی او نظم ویژه ای داشت. هر روز هفته یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار را می‌خرید و عصازنان به پارک می‌رفت؛ ولی از جمع پیرمردها در پاک خوشش نمی‌آمد و تنها گوشه ای می‌نشست و مطالعه می‌کرد. گاهی هم یکی از ما نوه‌ها به دنبال او می‌رفتیم تا در پارک بازی کنیم و آرامش پیرمرد را به هم می‌زدیم؛ اما او خم به ابرو نمی‌آورد و هر گاه او را از بالای وسیله‌های بازی پارک نگاه می‌کردیم، لبخندی به ما تحویل می‌داد.


اکنون که سال‌ها از آن روزگار می‌گذرد، می‌فهمم پدربزرگ چه نعمتی بود و چه راحت او را از دست دادم و حالا هر روز با خواندن فاتحه او را یاد می‌کنم و آرزو دارم روزی مثل او یک پدربزرگ خوش لباس و مهربان شوم.


•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
@ensharaygan

دو نمونه انشا توصیف شخصیت؛ توصیف شخصیت پدربزرگ و خواهر بزرگتر
www.mokhbernews.ir/Home/ShowNewsInfo/5771811


06.01.2020 · انشا پایه یازدهم در مورد شخصیت نویسی درباره خدای دلم خدای دلم نوشتن از معشوق، دل و دیده ی عاشق می خواهد، اما من که عاشق نیستم.من در توصیف خدایی که او را می پرستم قلمم زیباتر می نویسد. کفر اگر نباشد از چشمانش می گویم؛چشمانی که دل و ایمان و هوش و ذکر و عقل را از تنِ این منِ بیچاره برد و دیگر پس نیاورد.

    Estimated Reading Time: 2 mins

 در مورد پدر + موضوع  در مورد پدر و زحماتش برای ...


اکنون که خوب فهمیدم چه نعمات بزرگی را در کنار خودم دارم بیشتر مواظبم تا دل انها را نرنجانم چون میدانم دلشان چون بلور صاف وروشن اما شکننده است اگر خدایی نکرده بشکند خانه سوت وکور می شود. بخوانید:  در مورد مادر |  درباره مادر فداکاری مادر خوبی های مادر ی ساده و ادبی موضوع  در مورد پدر و زحمت ها او
۴۰۰ موضوع  پیشنهادی؛ جدید و متفاوت به همراه نمونه | ستاره


02.11.2021 · موضوع  پایه دهم اگر در غار سرد و تاریک زندگی می‌کردم زندگی ببر مازندران از زبان خودش مکالمه دریا و صخره ساحل کسی که از او متنفرم، چگونه فردی است؟ صدای پای پدر (یا مادر) پس از برگشتن از کار زیباترین صدایی که شنیده‌ام بهترین نعمت خدا به انسان‌ها از نظر شما چیست؟ چرا آسمان شب زیباست؟ هزار کوه اگر سد ره من شوند… خنده‌دارترین اتفاقی که برایم افتاد

    Estimated Reading Time: 3 mins

 توصیف یکی از نزدیکان خود از لحاظ ظاهر و رفتار
توصیف-یکی-از-نزدیکان-خود-از-لحاظ-ظاهر

بسیار مهمان دوست بود و از اینکه جمعه ها فرزندانش را در کنار هم میدید بسیار خوشحال میشد. او بسیار مهربان بود و همیشه هر چه را داشت بین فرزندانش تقسیم می کرد. بند جمع بندی: آری او سومین مرد زندگی من است، یک مرد واقعی، او  من است مردی که به من درس زندگی آموخت، مردی که به من نحوه زندگی کردن را آموخت.
توصیف پدر ، دکلمه و جملات بزرگان در وصف پدر فوت شده + متن ...


31.10.2021 · توصیف پدر و مادر پشتم به تو گرم است. نمی‏‌دانم اگر تو نبودی، چطور می‌توانستم زنده باشم و صدایت نزنم ! راستش را بخواهی، گاهی، حتی وقتی با تو کاری ندارم، برای دل خودم صدایت می‏‌زنم؛ بابا! ⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔ پدر! همسفر مهربان روزهای کودکی‌ام! چه عاشقانه در کنار تو بزرگ شدم اما افسوس که تو جوانی‌ات را برای بزرگ شدن من صرف کردی.

    Estimated Reading Time: 1 min

کارگاه نوشتن توصیف ویژگی های ظاهری و رفتاری و شخصیت ها در ...
کارگاه-نوشتن-توصیف-ویژگی-های-ظاهری-و...

19.12.2017 · پایه یازدهم صفحه64 کارگاه نوشتن توصیف ویژگی های ظاهری و رفتاری و شخصیت ها در یک متن.شهید حججی کارگاه نوشتن توصیف ویژگی های ظاهری و رفتاری و شخصیت ها در یک متن.شهید حججی در سال1370 در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد همیشه و همه جا پیش قدم بود در فعالیت های فرهنگی و خداپسندانه بود.
 روز پدر | چند  کوتاه و زیبا درباره پدر
-روز-پدر.html

 با موضوعات مختلف درباره روز پدر پدر خوب و مهربان من، هرگز زحمت هایی که برایم کشیدی را فراموش نمیکنم. بخاطر خواهم داشت روزهایی که خسته از کار روزانه به خانه می آمدی و باز برایم فرصت داشتی و به رویم لبخند می زدی، مرا در آغوش می گرفتی و می پرسیدی روزم چطور بوده و من تمام روز را برایت تعریف میکردم تو صبورانه به آنها گوش می کردی.

    Estimated Reading Time: 16 mins

مجموعه ای از جملات زیبا درباره پدر بزرگ | ستاره
مجموعه-ای-از-جملات-زیبا...

27.11.2021 · ستاره | سرویس هنر – کلمه پدر بزرگ برای ما شاید یادآور کت و شلواری خاکستری رنگ، ساعت جیبی، انگشتر عقیق خوش‌رنگ به دور انگشتانی که هنوز قوی هستند، کلاه شاپوی آویزان شده به چوب لباسی روی دیوار، بوی باغچه آب پاشی شده، سنگک تازه اول صبح، بابا جان صدا کردن‌ها با آن صدای خش‌دار ولی دلنشین و بسیاری نمادهای دیگر است.
 درباره سفر خیالی به فضا
enshasara.ir/-درباره-سفر-خیالی-به-فضا

 درباره سفر خیالی به فضا. می گوم پدر بزرگ کسی اینجا هم زندگی میکنه؟. اینجا بدون غذا چه جوری زندگی میکنند؟اینجا از یخچال خونه ی ما هم بدتره! هیش ! اینقدر حرف نزن بچّه! یک لحظه ساکت باش.تو صدای ...
 نویسی :: نمونه ء با موضوعات مختلف
enshay.blog.ir/tag/ نویسی?page=49

موضوع  توصیف شخصیت مادربزرگ . موضوع: توصیف شخصیت مادربزرگ. میگویند تا آدم چیزی را از دست ندهد قدرش را نمیداند به راحتی از کنارش میگذردبدون کوچیک ترین توجهی به آن اما روزی خواهد رسید کهحسرت ان روز هارا بخورد به خود ...
جملات زیبا و خواندنی درباره پدر


15.02.2022 · جملات زیبا و خواندنی درباره پدر با پدرم جدول حل میکردم که گفتم : پدر نوشته دوست, عشق , محبت و چهار حرفیه... اتفاقا" دو حرف اولشم در اومده بود , یعنی ب و الف یه دفعه پدرم گفت فهمیدم عزیزم میشه بابا با اینکه میدونستم بابا میشه ولی بهش گفتم نه اشتباهه گفت ببین اگه بنویسی بابا عمودیشم در میاد ... ... ... ...
۴۰۰ موضوع  پیشنهادی؛ جدید و متفاوت به همراه نمونه ...
۴۰۰-موضوع--پیشنهادی-جدید-و...

15.04.2019 · انشا توصیف شخصیت پدربزرگ انشا 2: توصیف شخصیت خواهر بزرگتر مثل یک گلوله نخی که روی زمین قل می خورد، به جای راه رفتن در خانه می دود و کارهایش را انجام می دهد. عاشق حرف زدن است و اگر کسی را پیدا نکند که با او حرف بزند، آواز می خواند.
توصیف چهره پدربزرگ
https://tik.fileon.ir/post/Z1VLOHFdIx-توصیف-چهره-پدربزرگ

 توصیف شخصیت ;  توصیف شخصیت یک فرد ; داستان تخیلی کوتاه برای ;  توصیف یک شخصیت;  در مورد آدم فضایی;  در مورد شخصیت خودم; داستان طنز برای ; موضوع  در مورد هوای پاک;  در مورد اهنگ سر
 توصیف چهره مادر
-توصیف-چهره-مادر

10.11.2020 · ویک چیز دیگر را که یاد آور شوم جوانان وعزیزان که به پدر ومادر خود احترام نمی کند ویا تابع امر مادر خود نمی باشد و یا از امر مادر بی اطاعتی میکند دلیلش چیست؟ امید وارم که دلیلش را بگوید که چرا بی اطاعتی میکند. مادر ای کسی که راحتی و آسایش خود را برای بزرگ کردن من فدا نمودی ای وجود مقدسی که شبها بی خوابی … آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
عصای پدر بزرگ - lemkadeh.blogfa.com
عصای-پدر-بزرگ

پاورچین به اتاق  خزیدم. از لای شاخه های گل های قالی عصای  را دیدم که کنار تنگ آب دراز کشیده بود. به نرمی یه مه خودم را به عصا رساندم ٬آن را برداشتم و سریع خودم را به حیاط پیدا کردم. زری ، دختر خاله وقتی عصا را
شعر در وصف پدر بزرگ - suarbarid.com


Sylvia Funk | 871 Followers. معرض الصور لـ | إطلع على کل التحدیثات 40 صور عن شعر در وصف پدر بزرگ من عند 40 .المستخدمین شعر در مورد  ، شعر برای  از دست رفته و دلتنگی برای, …
نگارش یازدهم درس سوم :: نمونه ء با موضوعات مختلف
نگارش یازدهم درس سوم

نگارش یازدهم درس سوم شخصیت پردازی با موضوع شخصی در همین نزدیکی نگارش یازدهم درس سوم شخصیت پردازی موضوع: شخصی در همین نزدیکی اولین باری که با او ملاقات کردم هوا سرد بود،متفاوت و البته دوست داشتنی بودنش در نگاه اول حس سردی هوا را در وجودم به فراموشی سپرد. راه رفتن و نگاه های عمیق ونافذش کمی متفاوت تر از سایرین بود.
 ساده پدر - دانش‌چی
-ساده-پدر

 درباره توصیف شخصیت پدر با متن ادبی و ساده. ی زیبا با موضوع توصیف شخصیت پدر به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید. ...
نمونه صدای گلوله - prawopopolsku.pl


به عنوان نمونه از گستره بیش از 220 هزار هکتار منطقه حفاظت شده تحت پوشش این نهاد در این شهرستان برابر استاندارد باید به ازای هر هزار هکتار یک نیرو حفاظتی ...۴  در مورد شخصیت مادر، خودم،  و خواهر • ستارهچهار نمونه ...
جواب فعالیت های درس سوم نگارش یازدهم ️ صفحه ۵۶ تا ۶۹ - ماگرتا


جواب فعالیت های درس سوم نگارش یازدهم ؛ در این مطلب با پاسخ و جواب فعالیت های  صفحه ۵۶ ، ۵۷ ، ۵۸ ، ۶۰ و ۶۲ و تمرین های کارگاه نوشتن صفحه ۶۴ ، ۶۵ ، ۶۶ و ۶۷ و حکایت نگاری صفحه ۶۸ و ۶۹ درس ۳ سوم کتاب نگارش رشته انسانی ، تجربی ...
10  درمورد عید نوروز مناسب برای تمامی مقاطع


ما هنگام مهمانی رفتن ابتدا به دیدن بزرگترهای فامیل می رویم و  و مادربزرگ از همه مهم تر هستند. در اولین روز عید همه فامیل ما در آن جا جمع می شوند. اما به نظر من بهترین رسم در عید نوروز عیدی دادن بزرگ ترها به ما کوچک ت
 ادبی در مورد تابستان ؛  در مورد تابستان را تعریف کنید
-ادبی-تابستان.html

توصیف ادبی فصل تابستان و متن  در مورد تابستان را تعریف کنید در این نوشتار از سایت سرگرمی سماتک بخوانید. اگر می خواهید یک ی اختصاصی در مورد فصل تابستان بنویسید توصیه می کنیم  در مورد تابستان را تعریف کنید که ...
 جدید و جالب درباره قهرمان کیست؟ – گام به گام
gam-ba-gam.com/-جدید-و-جالب-درباره-قهرمان-کیست؟

 درباره قهرمان زندگی من . کارتون تموم شد رفتم دفتر و کتابم رو آوردم بشینم مشقامو بنویسم . مثل همیشه باید از روی کتاب درس رو می نوشتم که مچ دستم قوی بشه بتونم در اینده مرد قوی باشم. و ریاضی رو تمرین هاشو حل کنم که جمع و ت
 - ensha.org
30.11.2020 · وجدان بیدار و قهار، شهید نامی، پدر و بزرگ شهیدان، فریاد عدالت انسان و شخصیت جاویدان شرق علی. بن ابیطالب (ع) است. ... ترس فضایلش را اظهار نکردند و دشمنانش از حسد، با این وصف به قدری فضیلت از او نشر یافت که. مشرق و مغرب را پر .... دختررسول خدا (ص)را بدین دلیل طاهره نامیدند که او از هرگونه آلودگی ظاهری و باطنی. پاک بودوهیچگاه ...
انشا پایه یازدهم در مورد شخصیت نویسی درباره خدای دلم ...
https://enshabaz.ir/انشا-پایه-یازدهم-در-مورد-شخصیت-نویسی...

 درباره اسطوره زندگی من  درمورد اسطوره زندگی من |  قهرمان زندگی من تحقیق در مورد اسطوره ی زندگی من با صدای تشویق حضار به پا خواست و به سمت جایگاه رفت او همیشه ساده می پوشید، ساده سخن می گفت و ساده زندگی می کرد.
 شب یلدا برای دانش اموزان دبستانی و دوره ابتدایی
-شب-یلدا.html

در مرحله دوم برای  شب یلدا انتخاب کنید که دوست دارید به چه شیوه‌ای بنویسد، مثلا این آداب و رسوم را توصیف کنید؛ ی شب یلدا را به شکل ی داستانی بنویسید یا اینکه ی ادبی و احساسی بنویسید. در مرحله سوم به